2024/05/03
۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
طرز تهیه  غوره مسما مجلسی و بسیار خوشمزه مرحله به مرحله

طرز تهیه  غوره مسما مجلسی و بسیار خوشمزه مرحله به مرحله

طرز تهیه خورشت غوره مسمای بسیار خوشمزه را اینجا بخوانید.

جامعه پویا -خورشت غوره مسما خورشتی مجلسی و بسیار خوشمزه است که اگر می خواهید به سبک رستوران‌های حرفه‌ای آن را تهیه کنید این مطلب را بخوانید. 

طرز تهیه خورشت غوره مسما


مواد لازم برای تهیه خورشت غوره مسما


پیاز بزرگ :  یک عدد
بادمجون : دو عدد
گوجه : دو عدد
غوره : حدود یک استکان
رب گوجه :  یک قاشق غذاخوری سرپر
مرغ :  به مقدار دلخواه
نمک فلفل زردچوبه و زعفران :  به میزان لازم

طرز تهیه خورشت غوره مسما با ماهی دودی


طرز تهیه خورشت غوره مسما


ابتدا ‌پیاز رنده شده را تفت میدهیم تا آبش کشیده شود ،سپس روغن و زردچوبه را اضافه و تفت می دهیم تا پیازها طلایی شوند ، بعد 
رب را اضافه می کنیم و کمی با پیاز تفت می دهیم تا رنگش باز شود . 
سپس غوره ها را اضافه و بعد از کمی تفت آبجوش را اضافه می کنیم تا خورشت جوش بیاید.روی مرغ ها زعفران می مالیم و سپس در تابه ای به خوبی سرخ می کنیم سپس به خورشت اضافه می کنیم، نمک و فلفل هم اضافه کرده در قابلمه را  می گذاریم  و اجازه می دهیم خورشت جا بیفتد ، بادمجان و گوجه را سرخ کرده و چند دقیقه آخر به خورشت اضافه می کنیم.

 


نکته 


برای اینکه خورشت غوره مسما خوشمزه‌تر شود می‌توانید از غوره‌هایی استفاده کنید که هسته ندارند یا هسته‌های بسیار نرمی دارند. 
در گیلان خورشت غوره مسما را با ماهی دودی سرو می‌کنند. می‌توانید مقداری ماهی‌دودی را به خورشت  اضافه کنید و صبر کنید تا خوب به جوش بیاید و بپزد. توجه داشته باشید وقتی به خورشت ماهی دودی اضافه می کنید نمک را از آن حذف کنید. 
برخی نیز ماهی دودی را جداگانه می پزند و در کنار برنج سرو می کنند. 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.